• 09125724840
  • 021-33255925
  • تهران

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

کاشت رول بولت مکانیکی

رول بولت چیست؟

مهم ترین وسیله در کاشت بولت مکانیکی، رول بولت است. رول بولت وسیله ای فلزی است که معمولا از آلیاژ آهن ساخته می شود. سطح رول بولت با روکش های مختلف مانند روی، گالوانیزه سرد و گالوانیزه گرم پوشیده می شود. این ابزار، یک پیچ( Screw) دارد و سر آن مخروطی شکل است. همچنین یک عدد غلاف استوانه ای شکل چاک دار دارد. در انتهای رول بولت نیز یک عدد مهره و یک عدد واشر را ملاحظه خواهید کرد. در روش کاشت بولت مکانیکی، نیازی به ایجاد سوراخ با عمق زیاد برای کاشت رول بولت در سازه نیست. رول بولت که به انکر مکانیکی نیز معروف است، با ایجاد نیروی اصطکاکی یا انبساطی درون مصلح پایه مانند آجر، سنگ و بتن باعث اتصال صفحه پلیت با سطح مصالح پایه می شود.

روش استفاده از رول بولت برای کاشت بولت مکانیکی چیست؟
در روش کاشت مکانیکی بولت، ابتدا سطح موردنظر غبارزدایی شده تا آلودگی ها و گردوغبار از سطح موردنظر پاک شوند و سپس آن قسمت از سازه سوراخ می شود. سطح موردنظر می تواند بتن، سنگ و آجر باشد. سپس رول بولت داخل سوراخ ایجاد شده می شود و تا خط روی رول بولت در سوراخ داخل می شود. برای هدایت رول بولت در بتن یا آجر، از چکش های مخصوص استفاده می شود تا با کمک ضربه های چکش، رول بولت وارد سوراخ شود. بعد از این کار، مهره به کمک آچار سفت خواهد شد که با این کار، انتهای سر مخروطی رول بولت به سمت بیرون کشیده می شود و قسمت استوانه ای چاکدار را باز می کند. به همین صورت است که رول بولت درون بتن و آجر به حالت انبساطی اصطکاکی محکم می شود.

در روش کاشت بولت مکانیکی، عمق سوراخکاری باید به دقت تعیین شود؛ زیرا نیروی زیادی به سازه وارد می کند و باید با نهایت دقت و محاسبات دقیق انجام شود.

مشاوره رایگان: 09125724840

کاشت رول بولت مکانیکی
برچسب ها:
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ادامه مطلب
کاشت بولت در بتن چگونه است؟و چه کاربردی دارد؟

کاشت بولت در بتن چگونه است؟و چه کاربردی دارد؟

روش اجرای کاشت بولت بسیار حساس و دقیق است که بعد از اجرا باید نصب پلیت انجام گردد.
برای تمیز کردن سوراخ باید از دستگاه‌های دمنده‌های هوای فشرده استفاده کرد. وقتی عمق حفره از 250 میلی‌متر بیشتر باشد استفاده از برس فلزی الزامی است.